30.06.2017

[POST SPECJALNY] TBR na lato!



























Hej, hej! Czas leci tak szybciutko, że mamy już wakacje! Na blogach i vlogach książkowych licznie pojawiają się posty/filmiki o książkach, które planujecie przeczytać tego lata. Stwierdziłam, że też zrobię sobie plan czytelniczy - a w jakim procencie wyjdzie, to nie wiem, bo z tym moim planowaniem to bywa bardzo różnie. W każdym razie, jeśli jesteście ciekawi, to zapraszam na letni TBR! 



Kolejność nie ma znacznie, więc lecimy! 

"Pieśń Jutra" Samantha Shannon
Pewnie wiecie, a może nie, że ja uwielbiam serię "Czas Żniw". Niezmiennie zdumiewa mnie rozmach, z jakim ta młoda autorka wykreowała świat jasnowidzów, ale także dbałość o najdrobniejsze detale i umiejętność kreowania genialnych bohaterów! "Zakon Mimów" przeczytałam w kwietniu i to było... WOW! Chciałabym znów znaleźć się w świecie Shannon tego lata! Bardzo!

"Franco" Kim Holden
"Promyczka" określiłam jako książkę bardzo dobrą, podobnie odebrałam "Gusa". Okładka "Franco" to dla mnie cudo, a i opis ogromnie mnie intryguje! Lubię pióro Holden, lubię bohaterów tej autorki i chciałabym wiedzieć, jakie przeszkody życiowe autorka ustawiła na drodze Franco. 

"W ogniu namiętności" Sylvia Day
To egzemplarz recenzencki od wydawnictwa Akurat. Day o namiętności i seksie umie pisać po mistrzowsku. Jej historie są gorące, elastyczne, wciągające. Ta pozycja to zbiór czterech opowiadań: o kobietach i dla kobiet. Książka podniesie mi temperaturę w jakiś ciepły letni dzień. 

"Driven" K. Bromberg
Ta książka czeka już na swoją kolej zdecydowanie zbyt długo. Szybkie samochody, namiętność i zielone oczy Coltona - tak, chcę tego lata przekonać się o fenomenie "Driven"! 

"Szklany Tron" Sarah J. Maas
Maas jest mistrzynią. To oczywiste. Na mojej półce stoi wszystkie pięć tomów "Szklanego Tronu" i aż wstyd mnie bierze, że ja jeszcze nie przeczytałam pierwszej części. Kocham pióro Maas, a wiem, że nic tak nie zafunduje mi skoku adrenaliny, jak jej głośna i powszechnie uwielbiana seria! 

"Tysiąc pocałunków" Tillie Cole
Gdy myślę o okładce, którą kocham, to od razu przed oczami pojawia mi się ta należąca do "Tysiąca pocałunków". Opis fabuły zdradza tylko namiastkę historii, a przez to wzrasta moja ciekawość. Marzę o jakimś słonecznym dniu, leżaczku i tej książce w dłoni. 

"Pierwszy dotyk" Laurelin Paige
Podobno ta książka to hardcore. Podobno dzieje się tam dużo, a główny bohater jest niezłą zagwozdką. Podobno Paige "poszła po bandzie" w "Pierwszym dotyku". To kolejna książka, która czeka już zbyt długo na swoją kolej. Chcę się przekonać czym jest ta historia. Tego lata. 

"Czerwona Królowa" Victoria Aveyard
O tej serii słyszałam dużo: dobrego i złego. Niewątpliwie okładki są wspaniałe, a opis historii bardzo interesujący. Chcę w pierwszej kolejności odhaczyć z TBR-u "Czerwoną królową", bo to kolejny powód do wstydu, że wszyscy już znają, a ja jeszcze nie...

"Bez szans" Mia Sheridan
Wydawnictwo Otwarte rozwala system okładkami do książek Sheridan. "Bez słów" mi się podobało, "Bez winy" było dla mnie REWELACYJNE! Podobno "Bez szans" jest najlepsze. I tu jest problem... Bo jeśli jest najlepsze, to pewnie zafunduję sobie solidnego kaca książkowego tego lata. Cóż, ale czego się nie robi z czytelniczego pragnienia. 

"Klątwa Przeznaczenia" Monika Magoska-Suchar, Sylwia Dubielecka
Debiut polskich autorek. Książka, która sporo waży i ma ponad 800 stron. Okładka zupełnie mnie nie zachwyca, ale liczba pozytywnych opinii jest tak niewiarygodna...! Bardzo chcę zaczytać się tego lata w "Klątwie Przeznaczenia", bo skoro tak spore grono ludzi jest zachwycone, to coś musi w tym być! Jestem ogromnie ciekawa czym jest to "coś". Objętość jest przerażająca, ale jeśli powieść wciągnie mnie tak, jak tego oczekuję, to nic nie będzie mi straszne! 


Przygotowałam sobie do przeczytania na lato 10 książek. Oczywiście planuję przeczytać więcej, ale chcę zostawić trochę miejsca na tytuły, które dołączą w trakcie. Mam nadzieję, że przy podsumowaniu letniego TBR-u będę mogła być z siebie dumna. :) 

A jakie Wy książki planujecie przeczytać tego lata? Ile pozycji sobie zaplanowaliście? Dajcie znać. :) 

12 komentarzy:

  1. Ja póki co mam w planach "Gusa", ale być może i "Franco" uda mi się przeczytać w wakacje :) Nie planuję konkretnych tytułów, ale z pewnością sięgnę po jakieś romanse, New Adult czy thrillery psychologiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne plany :D Ja takich nie robię bo zazwyczaj nie udaje mi się przeczytać tego co sobie zaplanuję :/ Czytam to co mi wpadnie w ręce :D
    Pozdrawiam i życzę powodzenia! ;*
    Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. "Bez szans" i "Tysiąc pocałunków" są świetne :) "Pieśń jutra" bardzo chcę przeczytać, ale zanim to zrobię będę musiała trochę przypomnieć sobie drugi tom, bo muszę przyznać, że niektóre wydarzenia wyparowały z mojej pamięci.
    Ja na najbliższe tygodnie planuję "Imperium burz" Maas, "Kości skryby" Sandersona, "Wybacz mi, Leonardzie" Quicka i kilka innych ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny TBR :) ja robię sobie plany czytelnicze na razie tylko na lipiec,ponieważ akurat lipiec mam wolny.
    Chcę przeczytać:
    1."Siostry" Claire Douglas
    2."W rytmie passady" Anna Dabrowska
    3."Wróć ze mną" Meredith Walters
    4."Córka wiatrów" Magdalena Kordel
    5."Tysiąc pocałunków" Tillie Cole
    Mam nadzieję,że uda się więcej,ale na razie skupiam się na tej piątce. Czytałam "Franco",jest równie dobra jak "Promyczek" czy "Gus",już nie mogę się doczekać kolejnych pozycji autorki.
    Pozdrawiam i życzę słonecznego lata :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie czytaj szybko "Klątwę przeznaczenia". Wspaniała książka. Na początku jest bardzo wulgarna, ale potem... zakochałam się. <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie planowałam nic konkretnego, ponieważ moje wakacje trwają od maja i czytam to na co mam w danym momencie ochotę :) Ale z Twoich propozycji podkradłabym "Tysiąc pocałunków" i "Klątwę przeznaczenia" :)
    Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzę powodzenia :) Ja nawet nie próbuję robić tego typu planów, gdyż wybór kolejnej lektury do czytania jest u mnie niezwykle spontaniczny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No zobacz, też uwielbiam świat z Czasu Żniw, a drugiego tomu wciąż nie przeczytałam! A co dopiero trzeciego! Także też mam plan w te wakacje, by zrobić sobie maraton z Shannon. <3
    O i Franco też mam na liście do przeczytania!
    W ogniu namiętności czytałam i mimo że nie było jakiegoś szaleństwa, przynajmniej się zrelaksowałam. :)
    Driven znam i mimo że nie jest to moja ulubiona książka w tej serii, nie wiem, darzę ciepłymi uczuciami tę historię z jakiegoś powodu. :)
    Szklany Tron czytałam jakoś po polskiej premierze tej książki, a więc dawno temu, ale ją lubiłam. Natomiast później miałam kilka... problemów z prozą Maas i niestety odpuściłam sobie tą serię. Będę sięgać po to co napisze ta autorka, ale nie po to co się wiąze ze Szklanym Tronem, niestety. Natomiast jestem pewna, że powieść cię zauroczy!
    Też mam w planach Tysiąc pocałunków! Głównie dlatego, że to Filia a bądźmy szczerzy - książki Filii są idealne na lato.
    Hm, nie mam zbyt dobrych wspomnieńz Laurelin Paige, ale będę próbowała dalej się mierzyć z jej prozą - w końcu jestem masochistką, nie?
    CZERWONA KRÓLOWA <3 <3 <3 Ja w te wakacje będę czytać tom 3 i już się nie mogę doczekać! Trzymam kciuki, by seria cię powaliła! :)
    Nie przepadam za Sheridan, ale Bez szans nie było najgorszą książką jaką czytałam, więc. :)
    O Klątwie pierwsze słyszę, ale dasz radę!
    Odnośnie moich planów... nie planuję za bardzo niczego, bo wiem, że zazwyczaj jeśli moje plany nie wypalają, jestem sobą okrutnie rozczarowana, a chcę się przed tym ustrzec, bo to by mnie zaprowadziło do fatalnego stanu emocjonalnego, do którego nie chcę wracać. Poza tym, to lato upłynie pod wpływem rehabilitacji zdrowotnej, więc to może mnie trochę zająć, ale oprócz tego... cóż, będę czytać jak najwięcej będę w stanie, oglądać seriale i generalnie cieszyć się życiem zanim nastąpią praktyki wrzesniowe. :D
    MIŁEGO CZYTANIA!
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  9. Życzę byś mogła spełnić swoje plany książkowe, a także dołączyć do nich kilka innych książek. Mnie osobiście interesują już książki bardziej pod kątem poradnikowym, dlatego, gdy pójdę na urlop, to takich właśnie będę szukać. Na chwilę obecną nie zrobiłam sobie takiej listy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powodzenia w realizacji planów!
    Ja jakoś nie mam sprecyzowanych planów i czuję się dziwnie, że wszyscy publikują te TBR a ja nic... Ale na pewno planuję przeczytać trzecią część Szklanego Tronu, a nachętniej całą serię.

    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Życzę powodzenia :) Co do "Ognia namiętności" też planuje się za nią zabrać więc czekam na recenzje!

    OdpowiedzUsuń
  12. "Czerwona królowa" również u mnie na liście do przeczytania, z podobną motywacją - spotykam tak sprzeczne recenzje, że po prostu nie wiem, czemu wierzyć i chyba muszę przekonać się sama :)
    Życzę wytrwałości w letnim czytelnictwie. U mnie lipiec zaczął się wyjątkowo owocnie :)

    Pozdrawiam
    Ewelina z "Gry w Bibliotece"

    OdpowiedzUsuń