16.02.2017

[POST SPECJALNY] Najpiękniejsze książki w mojej biblioteczce


























My, Książkoholicy, tak już po prostu mamy, że uwielbiamy cieszyć wzrok pięknym książkami w naszych biblioteczkach. Zapewne każdy ma jakąś książkową perłę, która pięknem swojego wydania przebija inne bez dwóch zdań. 
Ja w swojej biblioteczce znalazłam osiem książek, które uwielbiam za to, jak pięknie są wydane. Jesteście ciekawi? Zapraszam Was do obejrzenia najpiękniejszych książek w mojej biblioteczce! 


1. "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" - wydanie ilustrowane

To prawdziwa perła w mojej biblioteczce! Ilustracje Jima Kay'a zdobyły me serce od pierwszego wejrzenia! Wspaniała interpretacja świata stworzonego przez J. K. Rowling, moc kolorów, magia bijąca z każdej kolejnej strony... Coś pięknego! Książka została wydana w twardej oprawie z obwolutą, co jeszcze bardziej mnie zachwyciło. Piękne wyklejki z wizerunkiem Hogwartu to jedno, ale prawdziwej szlachetności dodała książce zakładka ze wstążki... Absolutne dzieło sztuki! 






















2. "Harry Potter i Komnata Tajemnic" - wydanie ilustrowane 

Jim Kay jest mistrzem i udowodnił to po raz drugi swoimi dziełami do ilustrowanego wydania "Harry'ego Pottera i Komnaty Tajemnic". Niesamowita paleta barw, zachwycające interpretacje, dbałość o detale... Twarda oprawa z obrazkiem Zgredka, obwoluta z latającym Fordem Anglia, zakładka ze wstążki... Na tę książkę można patrzeć bez końca, dotykać ją i zachwycać się tak pięknym i dopracowanym wydaniem. 








3. "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Tę książkę można lubić lub nie, tekst może się podobać lub nie, ale nie da się wydawnictwu Media Rodzina odmówić jednego: "Przeklęte Dziecko" zostało wydane przepięknie! Twarda oprawa, pozłacane elementy okładki, ciemny grzbiet, połączenie złota i czerni, zachwycająca i skąpana w złocie wyklejka książki. Cudo!





4. "Dotyk Julii" - trylogia

Okładki poszczególnych tomów trylogii autorstwa Tahereh Mafi od zawsze niesamowicie mi się podobały, jednak to wydane całej trylogii w jednym tomie absolutnie mnie zdobyło! Solidne wydanie, twarda oprawa... Tak, ta książka przepięknie wygląda na mojej półce! 






5. "Delirium" - trylogia

Razem z "Dotykiem Julii" została także wydana trylogia "Delirium" autorstwa Lauren Oliver. Tak samo zdobyła moje serce, tak samo zachwyciła mnie twarda oprawa i solidność wykonania! Książka prezentuje się przepięknie i aż palce świerzbią, żeby bezustannie trzymać ją w dłoniach. 





6. "Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań"

Uwielbiam tę okładkę i każdy kolejny element, który składa się na "Podaruj mi miłość". Kolorystyka, świąteczna wyklejka, zakładka ze wstążki w kolorze czerwonym... Opowiadania czyta się wspaniale, a przy okazji można nacieszyć oko. 





7. "Ktoś mnie pokocha. Dwanaście wakacyjnych opowiadań"

Kolejna książka od Moondrive, która została przepięknie wydana! Twarda oprawa? Jest. Zakładka ze wstążki? Jest. Urocza wyklejka w książce? Jest. A oprócz tego coś, co mnie absolutnie rozkochało: piękne, mieniące się, brokatowe napisy. Wspaniale komponują się w całość! 





8. "Diabolika"

Oto ostatnia spośród moich bibliotecznych perełek. To także jedyna książka, która ma miękką oprawę, a w zupełności mnie rozkochała! Piękna i minimalistyczna okładka, wspaniała kompozycja srebra, czerwieni i bieli, a wreszcie prześliczne skrzydełko na początku książki! Paluszki lizać! 





A jakie Wy macie perełki w swoich biblioteczkach? Pochwalcie się! :) 

12 komentarzy:

  1. Szczerze? Oprócz Harryego nic mi się nie podoba :D Nie lubię struktury tych twardych okładek z opowiadaniami z Otwartego :< Dotyk Julii - nic ciekawego. Mamy zupełnie inne gusta ;)

    A jak tylko będzie cieplej to sama wstawię taki post, jeśli nie masz nic przeciwko. Myślę na nim od roku...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo spodobał mi się Twój pomysł na pokazanie nam swoich perełek. Ja mam na swojej półce ich nieco mniej, ale jest jedna z której jestem szczególnie dumna, a mianowicie wydanie z obwolutą ,,Diuny'' Franka Herberta. Jak dla mnie ta okładka to arcydzieło! Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, rewelacyjne <3 Trochę Ci zazdroszczę że je masz :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam to wydanie Harrego Pottera i zgadzam się, że jest przepiękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno chciałabym mieć ilustrowanego Pottera, mimo że za samymi historiami o tym czarodzieju nie przepadam! W zupełności zgadzam się co do książki "Podaruj mi miłość", ponieważ całość wykonana jest idealnie! :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! x
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2017/02/dwor-mgiel-i-furii12.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne okładki to chyba słabość każdego książkoholika. Szkoda tylko, że tak mało świetnych książek ma piękne okładki..
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wystygła Ci ta herbatka podczas sesji fotograficznej? Mnie tam by było szkoda i bym upijała łyczka po każdym zdjęciu! :D

    Ale książki faktycznie śliczne! :)
    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moondrive ma naprawdę cudowne okładki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie osobiście to wydanie Harrego się nie podoba. Ale wiadomo - każdy ma swoją perełkę w biblioteczce :) Ja wole książki lakierowane jak "Silver - I i II Księga Snów" albo "Słowik". Ale piękna okładka to świetna sprawa - aż chce się takie książki mieć i na nie patrzeć :D Jak na małe dzieło sztuki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy wpis :) Uwielbiam pięknie wydane książki! Sama mam kolekcjonerskie wydanie "Mistrza z Prado" - bardzo polecam tę książkę - w której są zawarte reprodukcje obrazów renesansowych, barokowych itp. Książka opowiada o ich tajemnicach. A dzięki obrazom przyjemnie się czyta, ciesząc oczy :) Pozdrawiam!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  11. Wooow śliczne te książki *o*
    Pozdrawiam!
    Debby
    myslamipisane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkie ślicznie się prezentują :D
    Ja takich perełek mam sporo na swojej półce - prawie wszystkie książki Sandersona, "7EW" Stephensona, "Szóstka wron" Bardugo, "Muza" Burton i wiele więcej. Oby jak najwięcej takich cudnych wydań :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń