19.02.2017

[POST SPECJALNY] Książki, które muszę przeczytać w 2017 roku



Są takie książki, które od dawna czekają na półce, bym wreszcie je przeczytała. Są takie książki, które prawdopodobnie czytali już wszyscy, a ja nadal nie! Są takie książki, które od dawna chcę przeczytać. I wreszcie jest piętnaście takich książek, które muszę przeczytać w 2017 roku! Jesteście ciekawi? Zapraszam! 


1. Promyczek


Na tę powieść był prawdziwy szał w 2016 roku! Kupiłam ją sobie, napatrzyłam się do syta i odstawiłam... "Promyczek" czeka, czeka i czeka, więc w końcu musi się doczekać swojej kolejki w tym roku! 

2. Żniwa zła


Dwa poprzednie tomy już przeczytałam, a na tom trzeci wyczekiwałam niemal bez tchu! Kupiłam w dzień premiery i... tyle. Jakoś tak wyszło, że inne książki mi się nawarstwiły, więc Cormoran Strike nadal czeka. To jest absolutny must read na ten rok! 

3. Behawiorysta


Z Mrozem jestem tak w tyle, że to aż wstyd. A Behawiorysta nieustannie mnie kusi. Od dnia zakupu ciągle przymierzam się do przeczytania, ale zawsze coś innego mi wypada. Ale nie odpuszczę! Teraz musi się udać! 

4. Immunitet


Lada chwila do mojej biblioteczki dołączy piąty tom o Chyłce i Zordonie, a ja jeszcze czwartego tomu nie przeczytałam. Tak, wiem. Wstyd. Muszę nadrobić i to prędzej niż później.

5. Trawers


Prawdopodobnie wszyscy już wiedzą, jak skończyła się historia Forsta, tylko ja oczywiście tego nie wiem... To kolejna książka, którą nabyłam w premierę i do tej pory nie przeczytałam. Skandal. Tęskno mi za Forstem... 

6. Koneser


Długo bym mogła pisać o tym, jak uwielbiam Joannę Opiat-Bojarską i jej genialny duet, czyli Burzę i Młodego. Kiedyś rozmawiałam z moim panem listonoszem na temat "Konesera". Okazuje się, że akcja tej książki dzieje się w mojej okolicy, więc nie wyobrażam sobie, żeby zwlekać nie wiadomo jak długo z przeczytaniem tej książki.

7. Kiedy pada deszcz


Tak sobie powtarzałam, że jak tylko zakupię tę książkę, to OD RAZU ją przeczytam. I co? No i nic! Kupiłam, odłożyłam na półkę i tak leży sobie razem z kolejnym tomem tej serii. Czeka, czeka i w końcu musi się doczekać, bo za moment pewnie kupię tom trzeci, a jeszcze pierwszego nie poznałam.

8. Dziewczyna z pociągu


Tę książkę czytali już wszyscy (nawet osoby, które normalnie nie czytają nic). Kupiłam "Dziewczynę z pociągu" niedawno, bo była w fajnej cenie na Empiku. Stwierdziłam, że trzeba się przekonać, jak wiele jest bestsellera w tym bestsellerze. 

9. Lato koloru wiśni


Tak bardzo, bardzo, bardzo chciałam mieć tę książkę, że zrobiłam oczy kota ze "Shreka" i mój Ukochany kupił mi nie tylko "Lato koloru wiśni", ale także "Zimę koloru turkusu". Miało to miejsce dawno temu... I wiecie co? Nadal nie zabrałam się za tę powieść, co jest powodem do wstydu. Czas nadrobić zaległość.

10. Miasto szkła


Zatrzymałam się na drugim tomie "Darów Anioła" dawno temu i od tej pory nie ruszyłam dalej. To kolejny powód do wstydu, bo serial już doczekał się drugiego sezonu, a ja dalej w tyle... Muszę się zabrać za "Miasto szkła". Koniecznie! 

11. Pani Noc


O matko, jak mnie kusi ta cegiełka! Tak bym chciała wreszcie zabrać się za nią i dać się porwać temu, co ma do zaoferowania. A przypuszczam, że ma sporo! Zupełnie mnie nie przeraża objętość, bo mam dość spore oczekiwania i jestem dobrej myśli. 

12. Jesteś moja, Dzikusko


Z twórczością Agnieszki Lingas-Łoniewskiej mam spory problem... Czytałam już "Skazanych na ból" oraz "Boys from Hell" i żadna z tych książek nie powaliła mnie na kolana. Wiem, że jest to poczytna i powszechnie uwielbiana autorka, lecz do mnie nie do końca przemawia. Postanowiłam sobie, że w tym roku przeczytam "Dzikuskę" i sprawdzę, czy wreszcie nadejdzie moment jakiejś dobrej zmiany.

13. Szklany Tron


Cała blogosfera od dawna zachwyca się twórczością Sarah J. Maas. A ja się nie zachwycam... Dlaczego? Bo jej w ogóle nie znam! Mam już na półce trzy tomy "Szklanego Tronu" i dodatek w postaci czterech opowiadań, a jeszcze zupełnie nie ruszyłam tej historii. W tym roku chcę sięgnąć chociaż po pierwszy tom.

14. Harry Potter i Komnata Tajemnic - wydanie ilustrowane


Historię Harry'ego Pottera znam na wylot, bo wszystkie tomy w pierwszym wydaniu przeczytałam po kilka, albo nawet kilkanaście razy. Postanowiłam jednak, że odświeżę sobie lekturę serii, ale w wydaniu ilustrowanym. Przeczytałam już "Kamień Filozoficzny", muszę przeczytać także "Komnatę Tajemnic" - i to jeszcze przed październikiem, bo wtedy swą premierę będzie miał ilustrowany "Więzień Azkabanu". 

15. Dziewczyny, które zabiły Chloe


Dawno, dawno temu byłam na zakupach w Biedronce i sprawiłam sobie tę książkę, bo tak bardzo, bardzo, bardzo ją chciałam. I ta bardzo, bardzo, bardzo chciana książka leży sobie na półce pomiędzy innymi książkami, czeka cierpliwie, intryguje tak samo, jak na początku, więc... w końcu musi się doczekać. 


A jakie Wy książki koniecznie chcecie przeczytać/nadrobić do końca tego roku? Dajcie znać w komentarzach! 

23 komentarze:

  1. Żadna z wymienionych przez Ciebie książek nie znajduje się na mojej liście must read, ale jestem zaciekawiona "Promyczkiem" i możliwe, że sięgnę po tę pozycję. No i oczywiście "Harry Potter", bo mimo że czytałam go już po kilka razy tak jak Ty to i tak chętnie zaopatrzyłabym się w wydanie ilustrowane, tym bardziej, że pierwszy tom zdobi już moją półkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. "Lato koloru wiśni" jest świetne :D Poza tym uwielbiam "Kiedy pada deszcz" oraz "Promyczka", ale nie polecam czytać jednej po drugiej, bo poruszają ten sam temat.
    Z "Behawiorysty" oraz "Dziewczyny z pociągu" byłam średnio zadowolona, a całą serię Cormoran Strike mam w planie, ale coś trudno upolować ją w bibliotece.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością polecam "Promyczka", Pani noc" i "Szklany tron" mi się bardzo podobały

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tylko Harrego Pottera- oczywiście bez ilustracji oraz "Dziewczynę z Pociągu" i "Miasto Szkła"- obie książki mogę z czystym sumieniem polecić, ponieważ są na prawdę utrzymane na dobrym poziomie: i fantazji autora co do historii, i literackim. Fajnie się je czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam z całego serduszka "Lato koloru wiśni"! Genialne!
    Na mnie też te dwa Mrozy czekają...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też muszę przeczytać koniecznie "Dziewczynę z pociągu" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po "Behawiorystę" i "Szklany tron" koniecznie sięgnij! Nie polecam natomiast "Dziewczyny z pociągu"- bardzo przewidywalna i nudna lektura, ale zobaczymy, może Tobie przypadnie do gustu ;)
    Ja też muszę w tym roku nadrobić powieści Mroza: serię o Chyłce (bo czytałam tylko "Kasację") i "Wotum nieufności".Przydałoby się też przeczytać parę klasyków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja polecam wszystkie książki pani Maas. Na pewno się nie zawiedziesz. Szczególnie na serii Dwór cierni i róż. Według mnie jest jeszcze lepsza niż Szklany tron :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam nic z wymienionych przez ciebie książek i przyznam, że oprócz dwóch pozycji mam zamiar wszystkie przeczytać w tym roku tak jak ty ;) Trzymam za ciebie kciuki, aby udało ci się wszystkie przeczytać ;)

    Pozdrawiam ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  10. Żadna z wymienionych przez Ciebie książek nie znajduje się na mojej liście must read, choć kiedyś interesował mnie sławny Promyczek oraz Lato koloru wiśni. Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że "Dzikuska" jest jedną z najsłabszych książek Pani Agnieszki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kilka z wymienionych książek czytałam, ale moje regały również pękają w szwach od książek, które po prostu czekają... Jest ta m.in. "Behawiorysta", którego lekturę odkładam już jakiś czas. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bym podkradła Ci Lato koloru wiśni :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też muszę przeczytać "Promyczek" :)

    "Kiedy pada deszcz" - przygotuj sobie zapas chusteczek :) Ja wylałam w trakcie jej lektury morze łez...

    OdpowiedzUsuń
  15. Trawers też koniecznie muszę przeczytać, żeby w końcu skończyć trylogię z Forstem. Przydałoby się też sięgnąć po Szklany tron, który stoi na mojej półce od jakichś dwóch lat... :D Poza tym na pewno chcę w końcu poznać Małe Życie Hanyi Yanagihary oraz Szczygła Donny Tartt.

    OdpowiedzUsuń
  16. Promyczek i Immunitet są też na mojej liście! Nie kupiłam ich, ale noszę się z tym zamiarem. Czytałam stąd tylko dziewczynę z pociągu - warto przeczytać, ale nie spodziewając się fajerwerków. Mi na pólce zalega Małe życie, Festung Breslau, Central Park,Tajemnice zamku i Do trzech razy śmierć :D Muszę przyspieszyć. Pozdrawiam,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziewczynę z pociągu ci odradzam z całego serca, ale podejrzewam, ze sama chcesz sprawdzić dlaczego wywołuje skrajne opinie
    Też muszę nadrobić Cassandre Clare xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdybym miała zrobić podobny post, czyli napisać o książkach, które muszę przeczytać, tym bardziej, że wszyscy dookoła już to zrobili, to chyba ta lista nie miałaby końca XD Większość tytułów, które wymieniłaś, są również i u mnie pod hasłem "must read". Szczególnie muszę sięgnąć po coś od Remigiusza Mroza, bo aż mi wstyd, że nie czytałam jeszcze niczego, jeśli chodzi o tego autora. "Dary Anioła" mam za sobą w całości, teraz poluję na "Diabelskie maszyny" :) No i czytałam również "Dziewczynę w pociągu". Książka dobra, ale ten szum wokół niej był zdecydowanie przesadzony :D
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam tylko "Promyczka" i "Behawiorystę" - podobały mi się, ale nie porwały mnie tak mocno jak wielu innych czytelników. Kusi mnie jeszcze "Kiedy pada deszcz". :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wśród tych tytułów znalazłam kilka takich, które sama planuję w końcu poznać - w tym na pewno "Promyczka" i "Kiedy pada deszcz". :)
    Pozdrawiam,
    Ania.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. "Behawiorystę" baaardzo polecam! "Szklany tron" ja również mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę nadrobić twórczość Mroza, a także zabrać się w końcu za książkę "Gus", bo czytałam Promyczka i mi się bardzo podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kilka książek nam się powtarza. Ja też zbieram się do przeczytania "Promyczka" a na swojej liście mam takie pozycje, jak np. "Behawiorysta". Do "Pani Noc" też się przymierzałam, ale nie wyszłam chyba nawet za prolog. Muszę nadrobić książki Cassandry!


    Pozdrawiam,
    czytaniamania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń