07.01.2017

[TOP 10] Najlepsze książki 2016 roku



Raz, dwa i jesteśmy już w 2017 roku! W blogosferze ostatnimi czasy pojawiło się mnóstwo wpisów traktujących o najlepszych i najgorszych książkach minionego roku, więc i ja postanowiłam taki post dla Was stworzyć. W ubiegłym roku przeczytałam mnóstwo dobrych lektur, ale wśród nich wybrałam dziesięć absolutnie najlepszych! Jesteście ciekawi, jakie powieści bez reszty skradły moje serce? Zapraszam! 


Zanim się pojawiłeś - Jojo Moyes

Ta książka była prawdziwym hitem ubiegłego roku i to głównie przez film na podstawie tej powieści, który mógł się poszczycić naprawdę świetną obsadą. Mnie historia Lou i Willa całkowicie pochłonęła, rozkochała, wzruszyła! Absolutne 10/10! 



To było moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki i naprawdę nie spodziewałam się, że książka tak mnie zmiażdży! Genialna intryga, mnóstwo niewiadomych, adrenalina nie dająca wytchnienia! Najlepszy thriller, jaki kiedykolwiek czytałam! 



Remington Tate, to mężczyzna, którego nie sposób zapomnieć czy zignorować. Męskość i sto procent seksu, a także przyspieszony oddech i bezsenna noc - wszystko to i dużo więcej zapewni Wam główny bohater serii "REAL". 



Ta książka przeniknęła mnie do szpiku kości. Temat narkomanii potraktowany bardzo profesjonalnie, ale także emocjonalnie i od środka. Niesamowita, niszczycielska lektura! 



Wstrząsająca i przerażająca lektura, która sprawia, że ma się ochotę desperacko sprawdzać, czy okna i drzwi w domu są dobrze zamknięte. Dokładne opisy rozkładu ludzkich zwłok i żądny krwi morderca... Emocje gwarantowane! 




Utarło się, że debiuty nie mogą być zniewalające. A to jest błąd. Ogromny błąd! Bo debiut Natalii Sońskiej jest niewiarygodnie wspaniały! Książka pochłonęła mnie tak bardzo, że nie potrafiłam się od niej oderwać! Cudowna! 



Thrillery zawsze mnie do siebie przyciągały, więc nic dziwnego, że w końcu musiałam zapoznać się z Kubą Sobańskim. "Pamiętnik Diabła" był dobry, ale to "Proces" całkowicie powalił mnie na łopatki! Te emocje, brutalność i strach to bardzo wybuchowa mieszanka! 



O "Układzie" było w blogosferze naprawdę głośno, ale nie ma się co dziwić. Bo oto pozornie schematyczna powieść nagle stała się fenomenem, który skradł serca czytelniczek na całym świecie. W tym również moje. 



Od razu daje się wyczuć, gdy autor pisze o czymś, co doskonale zna. Michael Tsokos jest znanym i szanowanym profesorem medycyny sądowej, a główny bohater "Smaku śmierci", Fred Abel, to jego alter ego. Sami sobie tylko wyobraźcie, jak mocna jest ta lektura! 


Chłopak na zastępstwo - Kasie West

Oto urocza, chociaż schematyczna historia, która całkowicie skradła moje serce! Przeczytałam tę książkę w jeden dzień i był to czas spędzony wręcz wyśmienicie. Lektura lekka i bardzo przyjemna, idealna na każdy moment. 




Oto dziesięć najlepszych książek, jakie przeczytałam w 2016 roku. :) Czytaliście którąś z nich? A może macie w planach? Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach. :) 

15 komentarzy:

  1. Z twojej topki zgadzam dwa romanse -Zanim się pojawiłeś oraz Chłopaka na zastępstwo. Z obydwoma opiniami się zgadzam, a Kasie West szczerze się ''zakochałam'' i zamierzam sięgnąć po więcej książek spod jej pióra. Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ,,Zanim się pojawiłeś'' i podzielam Twoje zdanie choć książka nie otrzymała ode mnie tytułu najlepszej w zeszłym roku. Teraz mam ochotę przeczytać wszystkie powieści, które pokazałaś i już dorzucam je do biblioteczki! Dziękuję i pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Garść pierników, szczypta miłości" - świetna książka, gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zestawienie 😊 skoro to Twój Top10 to będzie to moja lista na najbliższe tygodnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tej listy czytałam tylko "Chłopaka na zastępstwo", który bardzo mi się spodobał :) "Zanim się pojawiłeś" natomiast mam w planach :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już nie mogę się doczekać trzeciej części serii Adriana Bednarka.

    OdpowiedzUsuń
  7. ,,Chłopak na zastępstwo" i ,,Układ" to obie książki, które czytałam z całej listy i obie kocham! :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  8. "Chłopak na zastępstwo" to bardzo przyjemna książka, którą dobrze mi się czytało. A co najważniejsze nie jest to pusta historyjka, ale autorka zawarła w niej jakieś przesłanie, co się chwali ;P
    "Real" zdecydowanie nie skradło mojego serca. Za bardzo denerwowało mnie zachowanie głównej bohaterki, ale Remington był niczego sobie ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. I ja kocham Zanim się pojawiłeś oraz Układ! Każda różna gatunkowo, ale zapadają w pamięć i serce. <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Serię REAL kupiłam i jestem przed lekturą :)

    A "Prawo Mojżesza" i "Pieśń Dawida"? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Układ <3
    Zdecydowanie najlepsza książka, jaką przeczytałam w zeszłym roku.
    W zestawieniu brakuje mi Jak powietrze i Bez słów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zanim się pojawiłeś znalazła się także w moim top poprzedniego roku. :) Ogromnie ciekawi mnie Stokrotka w kajdanach. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam tylko "Zanim się pojawiłeś", ale nie była to najlepsza lektura minionego roku. Oczywiście tylko w moim odczuciu. :)
    Na Sońską za to mam ogromną ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń