9/28/2016

[TOP 10] Książki, które powinny zostać zekranizowane



Hej! Dziś mam dla Was post z serii "TOP 10", bo dawno takiego na blogu nie było. Myślałam sobie ostatnio o tym, jakie książki chciałabym zobaczyć na dużym, czy chociażby małym ekranie. Często mam tak, że czytając, automatycznie wyobrażam sobie obsadę do potencjalnego filmu na podstawie danej powieści. Wiele już książek zostało zekranizowanych, ale zdecydowana większość nadal się tego nie doczekała. Zajrzałam do mojej biblioteczki, przeanalizowałam dokładnie wszystkie "za" i "przeciw" i wreszcie wybrałam dziesięć książek, których ekranizacje najbardziej chciałabym zobaczyć. Myślę, że każdy znajdzie tu coś dla siebie, bo są młodzieżówki, thrillery, kryminały, a i historia oparta na faktach się znalazła. Jeśli jesteście ciekawi tego zestawienia, to serdecznie zapraszam do czytania! :) 

Od razu uprzedzam, że kolejność jest bez znaczenia. 


1.

Fanów pierwszego tomu serii "Off-Campus" autorstwa Elle Kennedy nie brakuje, prawda? Fajnie byłoby przeżyć raz jeszcze historię pewnego "Układu", który zaowocował naprawdę słodkim uczuciem pomiędzy dwojgiem głównych bohaterów, prawda?


2.


Uwielbiam Agatę i myślę, że doskonale o tym wiecie. :) Chciałabym móc zobaczyć film na podstawie "Jak powietrze". Niemal jestem w stanie wyobrazić sobie aktorów do ról Oliwii i Dominika. To byłoby coś niesamowitego!



3.

Film miał być, a filmu (chyba) nie ma! Przecież ta historia jest epicka! Przecież ta historia skradła miliony serc na całym świecie! Dlaczego jakiś zdolny reżyser nie weźmie książki w swoje ręce, nie stworzy scenariusza i nie nagra filmu o Aleksie i Brittany?! Przecież Mario Casas i Amber Heard tylko czekają na propozycję tak wspaniałych ról! 


4.

Gdy Colleen Hoover odwiedziła Poznań, to zadałam jej pytanie kogo widziałaby w roli Ridge'a, a ona odpowiedziała mi, że Zacka Efrona, bo go uwielbia. Ja co prawda wyobrażałam sobie kogoś innego, ale nie to jest najważniejsze. Stanowczo uważam, że właśnie ta historia (jeszcze przed "Ugly Love"), powinna zostać zekranizowana. To moja ulubiona powieść Hoover i mam do niej ogromny sentyment.


5.

"Smak śmierci" to moja najnowsza książkowa miłość! Historia oparta w sporej części na faktach, świetnie napisana, brutalna, ale przede wszystkim po prostu zwalająca z nóg. Film na podstawie tej historii z pewnością byłby mroczny, ale przypuszczam, że niejeden kinoman dodałby tę ekranizację do listy swoich ulubionych w kategorii "thriller". 


6.

"Stokrotka w kajdanach" to jedna z najlepszych książek tego roku! Historia jest tak wspaniale napisana, że podczas czytania bez trudu dobrałam sobie obsadę do potencjalnego filmu. Wiem, że Sharon Bolton jest bardzo poczytną autorką i zapewniam, że nie bez powodu. Dlaczego więc nikt nie pomyślał, żeby stanąć przed wyzwaniem zekranizowania tak genialnej historii? Przypuszczam, że każdy, kto opuściłby salę kinową po seansie, długo nie potrafiłby otrząsnąć się z szoku.



7.

Nie tak dawno temu zauważyłam, że ktoś wyszukał mojego bloga pod hasłem "Żądło namiętności - film erotyczny". Cóż, nie uważam, żeby ktoś powinien zrobić ze "Stingera" film dla dorosłych, ale myślę, że dobry reżyser byłby w stanie nakręcić bardzo sensualną i romantyczną ekranizację tej pięknej powieści.



8.

Wiele filmów zostało zainspirowane prawdziwymi wydarzeniami, więc dlaczego nie mógłby powstać film o tej niezwykłej miłości, którą Samantha opowiedziała w swojej autobiografii? "Siedem listów z Paryża" to najprawdziwszy dowód na to, że niesamowite historie miłosne istnieją naprawdę! Wszyscy powinni się o tym dowiedzieć!


9.

Kto raz spotkał Remingtona Tate'a, ten nie będzie mógł przestać marzyć, żeby przeżyć jego historię jeszcze raz, tym razem na ekranie. Myślę, że zekranizowanie "Real" byłoby nie lada wyzwaniem, bo ta historia jest perfekcyjna, więc łatwo byłoby coś niewybaczalnie zepsuć. Inną kwestią byłby dobór obsady. Do roli Remy'ego musiałby zostać wybrany ktoś tak idealny, jak on sam.



10.


Ta historia jest piękna i oryginalna, więc film byłby odkryciem czegoś nowego, dotąd nieznanego. "Prawo Mojżesza" daje mnóstwo możliwości, więc potencjalny reżyser mógłby ukazać ten obraz tak, jak on go widzi. To niewątpliwie piękna powieść, ale też momentami trudna i skomplikowana. Film na tej podstawie mógłby być hitem!


A jakie Wy książki typowalibyście do zekranizowania w pierwszej kolejności? 

14 komentarzy:

  1. Zac Efron jako Ridge?! Całkowicie psuje mi to jego postać - nie cierpię Zaca :D
    Bardzo cieszyłabym się, gdyby Maybe Someday zostało zekranizowane. Bardzo bardzo.
    Pozdrawiam :)
    moonybookishcorner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na post! Grzecznie pytam czy mogę ściągnąć i zrobić podobny u siebie? :)

    nietylkooksiazkaach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z przedstawionych czytałam tylko "Maybe someday" i muszę przyznać, że fajnie by było gdyby została zekranizowana, ale nigdy z Efronem! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzy mi się by na wielkim ekranie zobaczyć: „Diabelskie Maszyny” (ten klimat dawnego Londynu, piękne stroje oraz kochany Jem), „Percy Jackson” (ale ekranizacja, albo przynajmniej dobra adaptacja, bo obecna wersja pali moje oczy) i „Morze spokoju” (piękna muzyka w tle, przedstawione najważniejsze elementy książki i sukces gwarantowany). Poza tym "Układ" mógłby mieć dobrą ekranizacje, ale wydaje mi się, że byłoby to bardzo typowe dzieło. Za to ekranizacja "Idealnej chemii" jest moim małym pragnieniem, ten Alex i Brit, i Paco, i wszyscy inni - to mogłoby być małe cudeńko. Poza tym "Maybe Someday" wydaje mi się dobrym materiałem na produkcje filmową. Nie widzę za to książki pani Agaty bo myślę, że jest to książka z wyraźnymi brakami.
    Pozostałych pozycji nie czytałam, więc się nie wypowiadam. c:
    Pozdrawia i przepraszam jeśli pojawiły się jakieś błędy, z racji tego że pisałam z telefonu. c:
    biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pdodobnie kiedy czytam książkę, od razu staje mi przed oczami jakaś sylwetka aktora. A ciekawe pozycje wybrałaś :) "Maybe Someday" jest cudowną i ciepłą powieścią, więc obie czekamy na ekranizacje i oby to kiedyś doszło do skutku :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo byłam ciekawa tytułów, które Ty wybierzesz. I nie znam żadnej z tych książek - gustujemy w nieco innych lekturach, ale gdyby pojawiła się zapowiedź jakiejś książki, chętnie bym ją wtedy przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Siedem listów z Paryża" nadaje się idealnie na film :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie czytałam żadnej z tych książek, ale bardzo lubię oglądać i porównywać z pierwowzorami wersje filmowe. marzy mi się ekranizacja ksiażki, którą teraz czytam - Kochając pana Danielsa Brittainy C. Cherry. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Również chciałabym ekranizacji "Maybe Someday", lecz sama autorka uznała, że papier "wytrzyma" więcej niż ekran. Szkoda... Choć z drugiej strony może to dobrze? Przynajmniejnikt nie zepsuje tej pięknej histori. Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  10. Może wstyd się przyznać, ale z wymienionych przez Ciebie pozycji przeczytałam tylko "Jak powietrze"... Chętnie bym obejrzała jej ekranizację :)
    Malwina

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja właśnie uważam, ze to MS Hoover powinno zostać zekranizowane zamiast UL. Oczywiście uwielbiam obie te ksiażki ale Maybe someday nic nie przebije. Chętnie zobaczyłabym też film na podstawie ksiażki "Real" uwielbam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł na posta ;) Ja natomiast z chęcią obejrzałabym ekranizację "Córki dymu i kości", "Angelfall" i "Cyrku nocy".

    Pozdrawiam serdecznie
    http://meandrymoichmysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się na pewno co do pierwszego punktu w 100%!
    Seria Off-Campus jest naprawdę wyjątkowa, śmieszna, romantyczna, a przy tym nie zaraz taka denna - dlatego warto byłoby w nią zainwestować. Choć ja bym preferowała serial i splatanie wątków z wszystkich czterech tomów!

    OdpowiedzUsuń
  14. No i stało się, nie czytałam żadnej z tych książek xDD
    Mam jednak kilka swoich typów, za którymi ekranizacjami bardzo czekam :D
    Kasi recenzje

    OdpowiedzUsuń