31.08.2016

[POST SPECJALNY] Najciekawsze nazwy blogów książkowych


Hej! Dziś znów przychodzę do Was z postem dość nietypowym, ale ostatnio do mojej głowy wpada mnóstwo różnych pomysłów. :) Wiadomym jest, że w ostatnich miesiącach blogosfera książkowa bardzo się rozrosła, a trafienie w niezajęty adres bloga to prawie loteria. Blogerzy pomysłów mają ogrom, a więc i wiele ciekawych nazw można napotkać. :) Ja dziś zapraszam Was do zapoznania się z listą najciekawszych (moim zdaniem) nazw blogów książkowych i wpisania w komentarzach swoich typów. :) 

Na sam początek pragnę wspomnieć, że bardziej trafiają do mnie polskie nazwy, ale to pewnie dlatego, że język angielski (czy jakikolwiek inny) nigdy nie był mi szczególnie bliski. To oczywiście tylko moje zdanie i nie musicie się ze mną zgadzać. Zrozumiałe jest to, że niektórzy wolą obcojęzyczne nazwy, tym bardziej, że natrafienie na fajną polską nazwę, która już nie byłaby zajęta jest coraz trudniejsze. Nie przedłużając zapraszam do lektury postu! :) 




Poza faktem, że na dzień dzisiejszy uwielbiam bloga Martyny całkowicie, to moją uwagę przy pierwszym spotkaniu zwróciła nazwa: krótka, łatwa do zapamiętania, polska i jasno informująca, że blog jest o książkach. A to ważne! 



To taka nazwa mieszana, po trochu polska, po trochu angielska, a przede wszystkim kojarząca się z nazwą filmu "Leon Zawodowiec". Niewątpliwie jest bardzo oryginalna, także łatwa do zapamiętania, krótka i przewrotna. :) 


 

Pomijając fakt, że blog prowadzony jest bardzo profesjonalnie, to i nazwa jest piękna. Nie informuje od razu, że blog traktuje o książkach, jednak przyciąga uwagę i daje przedsmak tekstów bardzo mądrych i dojrzałych. 



Bardzo lubię nazwę tego bloga, bo jest oryginalna, bardzo książkowa, łatwa do zapamiętania. W tych dwóch słowach zawarta jest informacja, że blog będzie traktował o różnych dziełach literackich, bo przecież mozaika może być bardzo różnorodna, prawda? 



Kolejna urocza i sugestywna nazwa. Gdy widzisz bloga o takim tytule, to od razu wiesz, że pisać się tam będzie o książkach. Same słowa "zakątek czytelniczy" nasuwają mi wyobrażenie jakiegoś przyjemnego miejsca, gdzie jest ogromny fotel, ciepła herbatka, kocyk i dużo książek. 



Blog i vlog Klaudii bardzo lubię, a do zainteresowania się jej działalnością skłoniła mnie właśnie nazwa. Urocza i przytulna, do tego bardzo książkowa. Bardzo często, gdy oglądam vloga Klaudii lub czytam jej teksty na blogu, to jakoś bez wcześniejszego zaplanowania idę najpierw zrobić sobie herbatkę, którą spijam, gdy słucham lub czytam o książkach. 


A jakie są Wasze ulubione nazwy blogów książkowych? :)


29 komentarzy:

  1. Faktycznie, wszystkie super i wszystkie znajome! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super;) Molinka Książkowa, Lustro, Książkowe Wyliczanki, Kulturalna Szafa, Zapatrzona w Książki ;) dziewczyny nają świetne nazwy i blogi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra nazwa to podstawa. :) Bardzo fajny pomysł na posta. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mozaika rzeczywiście ma oznaczać różnorodność - cieszę się, że o niej wspomniałaś :)
    Do Twojej kreatywnej listy mogłabym dołączyć jeszcze kilka nazw: Rozmaite Poczytania Gagatki, Recenzje z pazurem, Wielki Buk, W szponach literek, 3telnik, itp. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam niektórych za taką kreatywność. Jak dla mnie Kulturalna szafa wymiata!
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam uwielbiam Przy gorącej herbacie i Książkę od kuchni <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Leon Zabookowiec zdecydowanie wygrywa :D Ale zaglądam też na blogi "...medycy nie gęsi, też książki czytają!", "BARDZIEJ LUBIĘ KSIĄŻKI NIŻ LUDZI" czy "Po Książkach Mam Kaca" ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie świetne nazwy! Ja jakoś nigdy o tym nie myślałam, ale teraz mam wątpliwości odnośnie swojej ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Post świetny, nazwy również, szybko się je zapamiętuje :D

    Najlepszego z okazji Dnia Bloggera!!

    Zapraszam do mnie bookmaania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na post. Z podanych najbardziej podoba mi się "mozaika literacka" (dokładnie, od razu wiadomo, że poczytamy tam o przeróżnych książkach) i "zakątek czytelniczy". Ten drugi bardzo kojarzy mi się ze zdjęciami tych wszystkich przecudnych kącików do czytania, krążących w internecie :)
    szczerze-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam nazwę Mowa Książek - bo książki nam opowiadają historie, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowicie się cieszę, że tytuł mojego bloga jest tak miło kojarzony :) Pozdrawiam z mojego czytelniczego zakątka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi to się podobają wszystkie nazwy, bo w każde włożone jest albo serce albo pomysł albo dusza :D

    OdpowiedzUsuń
  14. O rany :D Miło mi, że mój adres przypadł Ci do gustu <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny wybór :) Przyznam, że zakładając bloga miałam ogromny kłopot z nazwą, bo wszystko co wpadało mi do głowy było już zajęte bądź bardzo podobne ;)
    Pozdrawiam cieplutko ze swojej Krainy ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajne nazwy, najbardziej spodobała mi się Leon Zabookowiec:)

    OdpowiedzUsuń
  17. znam tylko jeden xD z tych wymienionych hehe pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  18. No to ja powiem tak: Książkowe Wyliczanki, Review Junkie, Książkowe kocha nie kocha :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Leona znam i zawsze uśmiecham się na widok tej nazwy. Moja nie jest jakaś wymyślna, ale można ją czytać na dwa sposoby i jest krótka, na czym najbardziej mi zależało :)
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Naprawdę świetne blogi (posprawdzałam każdy), już kilka zaobserwowałam :) Ja sama jak sugerowałam się nazwą to zależało mi na tym, aby była polska :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  21. Piąty blog jest mi nie znany, muszę tam zajrzeć, ale co do pozostałych to bardzo je lubię i masz racje, bardzo fajne nazwy mają. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam nazwy takie jak Mozaika Literacka, Mowa Książek, Książkoholiczka Na Tropie, Złodziejka książek, Kulturalna Szafa czy Zakładka do Przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Znam kilka z blogów, które wymieniłaś w poście i tych z komentarzy. Fakt, nazwa przyciąga i musi być oryginalna ale nie wymyślna ;)

    OdpowiedzUsuń