09.02.2016

[TYDZIEŃ MIŁOŚCI] TOP 5: Najlepsze piosenki o miłości


Cześć! :) Dziś wtorek i jednocześnie drugi dzień Tygodnia Miłości na Porozmawiajmy o książkach. W dzisiejszym poście mam dla Was zestawienie pięciu najpiękniejszych, moim zdaniem, piosenek o miłości. Każda z nich jest niezwykła na swój sposób i myślę, że warto poświęcić im choć chwilę, przesłuchać choć kawałek, zastanowić się nad zawartymi w nich przesłaniami. Zapraszam dziś głównie do słuchania. :)




5. "Karmelove" - Marcelina feat. Piotr Rogucki





Uwielbiam tą piosenkę za tak wiele... za delikatny, wręcz słodki głos Marceliny, za mocny wokal Piotra Roguckiego, za smutną i piękną melodię, a wreszcie za tekst... Za prośby o trzymanie ręki podczas snu i o to, by jej nie puszczać nawet wtedy, gdy będzie źle. Za proste czynności, które wplątane są w ten tekst, jak chociażby ten, że woli się spać po lewej, a nie prawej stronie... Za to, że ta piosenka w delikatny sposób opowiada o smutnej miłości, ale jest piękna i można przy niej odetchnąć, ale i popłakać. 

4. "Always" - Bon Jovi


Ta piosenka jest już historią. Nie bez powodu. To oda do nieszczęśliwej, ogromnej, destrukcyjnej miłości, która pozostawia człowieka z niczym, która sprawia, że nie chce się żyć. Bon Jovi to mistrz, jego głos jest mocą, on sam to legenda. Nie jestem w stanie zliczyć, ile razy płakałam przy tej piosence, przy teledysku. Słuchali jej moi rodzice, słucham ją teraz ja. Jest przepiękna, jest mocna, jest rozdzierająca serce, ale nie wyobrażam sobie, bym mogła przestać ją kochać. 

3. "Here Without You" - 3 Doors Down


Pamiętam, gdy tej piosenki słuchał cały świat. Pamiętam, jak ta piosenka swą smutną melodią uderzała w każdą wrażliwą duszę. Pamiętam pierwszy raz, gdy oglądałam teledysk w telewizji. To kolejna historia smutnej miłości, rozstania i bólu, jaki po sobie pozostawiło wspomnienie ukochanej osoby. Uwielbiam 3 Doors Down, a moja miłość do nich rozpoczęła się właśnie od tej piosenki. 

2. "Say you love me" - Jessie Ware


Jessie Ware to kobieta o niesamowicie głębokim i kobiecym głosie. "Say you love me" to błaganie zakochanej kobiety o pewność, że jej miłość jest odwzajemniona. Uwielbiam ten utwór za głębię, za przesłanie, za cudowną melodię. Nie wiem ile razy już ją przesłuchałam, ale jestem całkowicie od niej uzależniona, bo jest niesamowita od pierwszej do ostatniej sekundy trwania. 

1. "Life After You" - Daughtry


Ta piosenka stała się nieodłączną częścią mnie od dnia, kiedy pierwszy raz ją odsłuchałam. Wysłał mi ją kolega, gdy cierpiałam na kaca książkowego z powodu "I wciąż ją kocham". Pamiętam tą chwilę... Kliknęłam w link, dwie sekundy ciszy i nagle serce zaczęło mi walić jak szalone, a ja rozszlochałam się totalnie, bo zdałam sobie sprawę, że odnalazłam piosenkę mojego życia. Przez całą noc ta piosenka leciała w kółko, raz za razem. A ja płakałam, śmiałam się, szperałam w internecie jak szalona i szukałam informacji o zespole, który do dnia dzisiejszego jest miłością mojego życia i wiem, że to już po prostu się nie zmieni. Znam każdą ich piosenkę, wielbię Chrisa pod niebiosa za jego głos i emocje, które wkłada w każdy utwór i występ. "Life After You" jest historią o prawdziwej miłości, tej dobrej, która uświadamia i odradza w człowieku to, co najlepsze. 


'Cause I know there's no life after you...



Oto miłosny post dnia drugiego. :) Przyznam, że pisałam go z całym bagażem emocji. :) Wszystkie pięć piosenek to prawdziwe dzieła sztuki, które spełniają swą rolę, bo rozkochują, wzruszają i sprawiają, że człowiek zatrzymuje się na chwilę, pozwala sobie na refleksję... Dajcie mi znać w komentarzach, jakie są Wasze ulubione piosenki o miłości i czy któreś z piosenek pojawiających się w moim zestawieniu i Wam się podobają. Przesyłam Wam dużo uścisków i do jutra. :) 

15 komentarzy:

  1. Karmelowe kocham nad życie! Świetny tekst i melodia! Resztę będę musiała przesłuchać.

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham wszystkie, ale chyba najbardziej Karmelove <3

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie wymienione przez Ciebie piosenki są piękne. W szczególności "Here Without You" oraz "Always". Ja również bardzo lubię "Every Beat Of My Heart" Bon Jovi czy "You and I" Scorpions. Uwielbiam "Unforgettable" Nat King Cole'a - to wręcz klasyk. Na pewno znalazłabym wiele winnych, ale w tej chwili niewiele przychodzi mi do głowy. Świetny post - pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tych piosenek, ani wykonawców. To raczej nie mój gust muzyczny ;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem tu pierwszy raz i muszę to napisać -wspaniały wygląd! Niby się nie powinno oceniać po wyglądzie itd, ale ten wygląd tak przyciąga. Muszę koniecznie narobić posty na tym blogu, bo sposób w jaki piszesz bardzo mi się podoba i przede wszystkim posty są ciekawe. Nie spotkałam się jeszcze nigdy z podobną serią do twojej [tygodniem miłości].

    http://wielopasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Karmelove - kocham tę piosenkę! :D. I przyznam szczerze, że resztę kojarzę tylko z tytułów, ale zaraz to nadrobię i posłucham (mam nadzieję, że mi się spodobają).
    Od siebie dorzucam jeszcze "Only Love Can Hurt Like This" Paloma Faith oraz John Legend - "All of me". A że ostatnio mam fazę na "Titanica", to niech jeszcze będzie Celine Dion - "My heart will go on" ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Karmelove uwielbiam, ale to za sprawą Roguckiego, którego wielbię od wielu dobrych lat. ;) Piosenki 4-2 również bardzo często słucham. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chrisa wielbię tak jak Ty :) Ujął mnie niesamowicie absolutnie przepięknym wykonaniem piosenki Phila Collinsa w duecie z równie ukochanym Bradem Arnoldem z 3 Doors Down https://www.youtube.com/watch?v=q_59RDuzwLI i cudownym wykonaniem w kolejnym duecie z Edkiem Kowalczykiem https://www.youtube.com/watch?v=uvd75PAJqBM

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zwykle piękne zestawienie :) nie gustuję w zagranicznych piosenkach,więc z Twojej listy najbardziej do mojego serca trafia Karmelove :) oboje z mężem lubimy posłuchać romantycznych piosenek,głównie takich sprzed kilku lat.Naszą ślubną piosenką była "Zabiorę Cię właśnie tam" zespołu Kancelaria :) mamy swoją własną listę utworów na wspólne wieczory we dwoje,niestudzenie towarzyszy nam zespół Universe,wybrane utwory Stachurskiego czy Natalii Kukulskiej.Zagraniczne utwory słucham przeważnie w aucie,Twoje pozostałe utwory kojarzę właśnie z radia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie w osobistym zestawieniu "piosenki o miłości" nie może nigdy zabraknąć Aerosmith "I don't wanna miss a thing", mimo że częściej prze tę piosenkę płaczę niż się uśmiecham, hahahah.

    Pozdrowienia z Po drugiej stronie książki od Książniczki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że większość zespołów jest z zagranicy... ja ostatnio postawiłam na polskich wykonawców (oprócz "Locked away" ♥♥♥). Może jestem nie dzisiejsza, ale w ucho wpadła mi "Dumka na dwa serca" ♥ niby stara piosenka, ale wciąż aktualna ;)

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dumka na dwa serca <3 to takie piękne <3

      Usuń
  12. Bon Jovi uwielbiam, ale najbardziej kocham "Ostatni" Edyty Bartosiewicz <3 ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę, że nie tylko ja szaleję za zespołem Daughtry i ich piosenką "Life After You". Kocham ją po prostu <3
    "Karmelove" też przepiękna piosenka :) Ale z polskich podoba mi się jeszcze bardzo "Most Dwojga Serca" Piotra Rubika :D

    http://ksiazkowyswiatwyobrazni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. "Here Without You" też uwielbiam, zaraz sobie włączę :))

    OdpowiedzUsuń