15.02.2016

[RECENZJA PRZEDPREMIEROWA] "Kamień i sól" - Victoria Scott


Jak daleko się posuniesz, by przeżyć?

Tella ma za sobą przerażającą przeprawę przez dżunglę i pustynię. Nie może się już wycofać. W kolejnych etapach wyścigu zmierzy się z ukrytymi niebezpieczeństwami oceanu, mrożącym oddech górskim zimnem oraz… nowymi, pokrętnymi zasadami wyścigu.
Co jednak, jeśli niebezpieczeństwo leży jeszcze głębiej? Jak można ufać komukolwiek, skoro wszyscy mają jakieś sekrety? Co zrobić, gdy osoba, na której najbardziej polegasz, nagle przestaje cię wspierać? Jak wybrać między jednym życiem a drugim?
Wyścig dobiega końca. Wystartowało stu dwudziestu dwóch uczestników. Kiedy Tella i ci, którzy przeżyli, stają do ostatniego etapu, jest ich zaledwie czterdziestu jeden… i tylko jedna osoba może zwyciężyć.









Tytuł: Kamień i sól
Autor: Victoria Scott
Wydawnictwo: IUVI
Liczba stron: 365


Po fenomenalnym pierwszym tomie, który nosił tytuł "Ogień i woda", nie wyobrażałam sobie, że mogłabym nie kontynuować przygody z Tellą, Guyem oraz innymi bohaterami trylogii autorstwa Victorii Scott. Czy zachwycająca okładka była tylko wstępem do niesamowitego wnętrza? 

Victoria Scott debiutowała serią o Dantem Walkerze. Powieść "Ogień i woda" została przetłumaczona na jedenaście języków. Obecnie mieszka z mężem i córką w Dallas. Niebawem za granicą swą premierę będzie miała jej kolejna powieść pt. "Titans". 

Tella Holloway wystartowała w Piekielnym Wyścigu, by zdobyć lek dla swojego brata. Udało jej się przetrwać w dżungli i na pustyni. Wśród ciężkich warunków zdobyła przyjaciół i poznała chłopaka, który rozbudził w niej uczucia. Oprócz tego pokochała Madoxa - swoją pandorę, małego liska. Teraz Tella staje przed kolejnym wyzwaniem, a jest nim ocean. Uczestnicy Piekielnego Wyścigu muszą się zmierzyć z kolejnym ekosystemem, a wyzwania, które ich czekają są jeszcze brutalniejsze, niż wszystkie poprzednie...

Gdy wydawnictwo IUVI opublikowało na swoim Facebooku okładkę powieści "Kamień i sól", byłam absolutnie zachwycona. Już nie mogłam doczekać się, gdy wreszcie będę miała szansę przeczytać kontynuację tej niesamowitej historii. Gdy wreszcie przyszła do mnie niespodziewana paczka, to od razu zabrałam się za lekturę.
Cóż mogę napisać... sądziłam, że Victoria Scott rozwaliła mnie na łopatki pierwszym tomem. Sądziłam, że te emocje i ta pędząca akcja już nie będzie w stanie osiągnąć wyższego poziomu. Jak bardzo się myliłam...  Tella wyruszyła w dalszą część wyścigu, mierzyła się z przerażającymi wyzwaniami, a akcja gnała jak szalona od pierwszej do ostatniej strony. Nie jestem w stanie stwierdzić ile razy brakowało mi tchu, ile szaleńczych uderzeń wykonało moje serce, gdy ja z szaleństwem przewracałam kolejne strony nie mogąc się oderwać. To, co czułam podczas czytania "Kamienia i soli" nie było zwykłym zachwytem. Ja nie potrafiłam usiedzieć na miejscu, niejednokrotnie na głos pragnęłam zakląć rzeczywistość w jakiej znaleźli się bohaterowie, których pokochałam już w pierwszym tomie. Zwroty akcji były tak ogromne, tak nieprzewidywalne, że zapominałam o otaczającym mnie świecie. Świat stworzony przez Victorię Scott pochłonął mnie całkowicie, bez trudu dałam się porwać powieści tak cudownej, że niemal brak mi słów. Nie miałam pojęcia, że to w ogóle możliwe, ale Autorka przeszła samą siebie. Poprzeczka po pierwszym tomie ustawiona została niezwykle wysoko, ale kontynuacji udało się ją przeskoczyć! Ta historia nabrała rozpędu w "Ogniu i wodzie", a w "Kamieniu i soli" nie zwolniła nawet na moment, a wręcz przyspieszyła tak bardzo, że odbierała mi dech! Jakość tych powieści jest niesamowita. To genialne fantasy, które powinni poznać wszyscy miłośnicy gatunku! Mamy tutaj akcję, romans, zagadki, zwroty akcji, wyzwania i bohaterów, których nie sposób nie pokochać.
Jeśli ktoś jeszcze nie jest przekonany, czy powinien sięgnąć po pierwszy lub drugi tom, to ja krzyczę głośno: "TAK, TAK, ZRÓB TO!". Drogi Czytelniku, nie odbieraj sobie możliwości poznania tej cudowniej historii, bo stracisz kawał niesamowitej lektury. To przygoda, którą warto przebyć choćby dla tych emocji i bohaterów! Nie zastanawiajcie się, tylko czytajcie! Już teraz wiem, że "Kamień i sól" to jedna z najlepszych książek tego roku! POLECAM! 


(...) widzę Madoxa i Potwora kroczących w moją stronę. Kładą się, jeden przy mnie, drugi przy aligatorze. Po chwili podchodzi Rose, sunąc długim ogonem po drewnianej podłodze.
Uśmiecham się do siebie i znowu dziękuję Bogu za te wspaniałe zwierzęta. Potem zwracam się szeptem do aligatora: 
- Nie bój się. Nie zostawię cię. 



PREMIERA: 17.02.2016

Za możliwość odbycia kolejnej niesamowitej przygody z Tellą i jej przyjaciółmi serdecznie dziękuję Wydawnictwu IUVI.



Cześc! :) Dziś recenzja naprawdę genialnej książki, którą kocham całym sercem! <3 Kto z Was czytał "Ogień i wodę"? Czy zamierzacie sięgnąć po drugi tom? :) Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach. :) 

13 komentarzy:

  1. Ja dzisiaj także ją zrecenzowałam i widzę, że mamy bardzo podobne o tej książce zdanie! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna seria książek, o których w ogóle nie słyszałam i aż żałuję! Czytając Twoją recenzję i widząc ten zachwyt, nie wiem jak mogłam przeoczyć tak świetną książkę! Pierwszy, jak i drugi tom tej powieści znajdują się na mojej liście "must read". :)
    Pozdrawiam cieplutko :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Z niecierpliwością wypatruję promocji na "Ogień i wodę" oraz "Kamień i sól" w księgarniach, bo póki co kasy brak na książki, ale może jak trafię na sporą obniżkę to nabędę. Z pewnością będę miała powieść na oku!

    Pozdrawiam,
    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam już swój egzemplarz i nie mogę się doczekać kiedy zacznę czytać, pierwsza część bardzo mi się spodobała więc mam nadzieję, że nie zawiodę się kolejną! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Ogień i woda" to książka, jak porwała mnie bez reszty, dlatego na pewno sięgnę po jej kontynuację! :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę koniecznie sięgnąć po pierwszy tom. Pozdrawiam :)

    http://fascynacja-ksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba już każdy słyszał o książkach tej autorki. Wydawnictwo IUVI naprawdę poszalało z tymi egzemplarzami do recenzji. Wszędzie, gdzie patrzę pojawia się "Kamień i sól" :/ Niestety to zniechęciło mnie do lektury tych powieści. Pozdrawiam :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie poprzednia część jakoś nie oczarowała. Główna bohaterka wydawała mi się bardzo niedojrzała i irytująca. Ciekawa jestem, czy kolejny tom będzie lepszy, czy zgoła porównywalny. Ale to się okaże przy lekturze, chociaż nie jestem pewna, czy od razu po premierze sięgnę po tą książkę. Chyba zaczekam chwilkę, aż pojawi się w bibliotece :)

    Pozdrawiam
    www.przygody-mola-ksiazkowego.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Poluję na "Ogień i wodę", ale jak tylko dorwę w swoje ręce, to i tak będę musiała poczekać, bo tu olimpiada, tu lektury szkolne i kolejka... :(

    Pozdrawiam,
    Przerwa na książkę
    Snapchat: przerwa_ksiazke

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowicie chciałam dorwać pierwszy tom tej serii, ale jakoś nie było jak dotąd okazji... jednak ta recenzja dość dobitnie przypomniała mi jak bardzo chciałam ją przeczytać i teraz najwyraźniej nie będzie mi dane sobie odpuścić :) świetna recenzja!

    Pozdrawiam,
    o-ksiazkach-inaczej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam! I jestem po uszy zakochana w Madoxie :) Chciałabym móc kiedyś zobaczyć ekranizację...

    OdpowiedzUsuń