12/16/2015

[POST SPECJALNY] Książki idealne na świąteczny prezent dla bliskiej osoby

Ho, ho, ho! :D Niebawem Wigilia... Już nie mogę się doczekać. :) Z tej okazji mam dla Was post, w którym przedstawię Wam książki, które moim zdaniem są idealne, by podarować je bliskiej osobie na Święta Bożego Narodzenia. Zapraszam do lektury. :)


1. Dla mamy
Jest taka jedna książka, która pasuje dla mam. Dlaczego? Bo została napisana przez mamę. Co więcej, opowiada prawdziwą historię przyjaźni chłopca chorego na autyzm z niezwykły kotem o imieniu Billy. Drugą propozycją jest książka, która zmiażdżyła mnie emocjonalnie. Powinna ją przeczytać każda matka, by wiedzieć, że trzeba o siebie dbać, nie ignorować niepokojących symptomów, kochać swe dzieci z całego serca i walczyć dopóty, dopóki starczy sił. Do tej książki warto dołączyć karton chusteczek, a później mocno mamę przytulić!


http://nk.com.pl/img/covers/big/resize/400/x/x/2154_billy_kot_ktory_ocalil_moje_dziecko.jpg
"Billy. Kot, który ocalił moje dziecko" - Louise Booth



http://www.matras.pl/media/catalog/product/5/5/55255371ea312fb09c61ffbefe7592a5.jpg 
"Ostatnie dni Królika" - Anna McPartlin


2. Dla taty
Tatuśkowie, który lubią czytać, koniecznie powinni poznać dwie książki. Obie, to kryminały. Są dość mocne i mają bardzo ciekawe historyczne tło. Mogą naprawdę umilić zimowy wieczór, choć nie wiem, czy słowo "umilić" jest tu odpowiednie. O jednym mogę zapewnić: te książki są fantastyczne!


http://www.labotiga.pl/userdata/gfx/43ddbe0d4ccf73e2e78f58adf6028e0e.jpg 
"Miasto Cieni" - Michael Russell


http://www.wsqn.pl/wp-content/uploads/2015/06/dziecigniewu_okladka_DRUK.jpg
"Dzieci Gniewu" - Paul Grossman


3. Dla córki 
W tym momencie przychodzi mi do głowy mnóstwo książek. Bo córki mogą być w różnym wieku, dlatego szukam w głowie propozycji, które są odpowiednie zarówno dla nastolatek, jak i dla dorosłych kobiet. Oto mam! Dwie pozycje z miłością, przyjaźnią i problemami w wielu sferach życia prywatnego. Polecam!


http://cdn.virtualo.pl/media_images/large/189869.jpg 
"Szkoła latania" - Sylwia Trojanowska


http://ecsmedia.pl/c/przypadki-callie-i-kaydena-b-iext29104018.jpg 
"Przypadki Callie i Kaydena" - Jessica Sorensen


4. Dla syna
Z prezentami książkowymi dla synów też może być różnie, bo wszystko zależy od indywidualnych upodobać. Wymyśliłam, że zaproponuję dwie różne książki: jedna dla miłośnika dobrych i mrocznych filmów oraz dreszczyków emocji, a druga dla miłośnika gier (tudzież sportów i walk).


http://zaczytani.pl/okladka/duza/978-83-7942-159-6.jpg
"Pamiętnik Diabła" - Adrian Bednarek


"Endgame: Wezwanie" - James Frey & Nils Johnson-Shelton


5. Dla chłopaka 
W tej kategorii mam na myśli partnera. Zastanawiam się, jaką książkę mogłabym podarować mojemu Ukochanemu i stwierdzam, że oprócz tych dwóch, które widzicie powyżej, bez zastanowienia wyręczyłabym mu jeszcze dwie. Jedna: dla miłośnika SF, fantasy. Druga: dla chłopaka z zainteresowaniami prawem, pracą urzędową itp.


http://ecsmedia.pl/c/wiezien-labiryntu-tom-1-b-iext25451940.jpg
"Więzień Labiryntu" James Dashner


http://cyfroteka.pl/catalog/ebooki/0402347/040/cover/N/529900-n-a.jpg
"Kasacja" - Remigiusz Mróz


6. Dla dziewczyny

Chłopak może obdarować dziewczynę najróżniejszymi książkami, tylko musi wiedzieć co lubi. Myślę jednak, że każda dziewczyna byłaby zadowolona, gdyby dostała takie dwie książki... Bo my, dziewczyny, po prostu bardzo lubimy takie historie. ;)


http://vilmasbookblog.com/wp-content/uploads/2013/09/Official-Atria-Collide-Cover.jpg
"Collide" - Gail McHugh


http://1.bp.blogspot.com/-v_ljUirzL0Q/VcGeTlUS8mI/AAAAAAAACE0/cpLPakmd5YI/s1600/lato_koloru_wisni_correct01.jpg
"Lato koloru wiśni" - Carina Bartsch


7. Dla siostry 
Tu mam dwie propozycje od jednej autorki. Niezależnie, czy brat kupiłby te książki siostrze, czy siostra dla swojej siostry, to byłby udany prezent. :)


http://ecsmedia.pl/c/maybe-someday-b-iext28323936.jpg
"Maybe Someday" - Colleen Hoover


http://ecsmedia.pl/c/hopeless-b-iext25151402.jpg
"Hopeless" - Colleen Hoover


8. Dla brata 
Gdybym miała brata, to dałabym mu dwie, fajne książki.


http://www.proszynski.pl/images/media/products/rogi.jpg
"Rogi" - Joe Hill


http://www.wsqn.pl/wp-content/uploads/2013/12/czaszniw_front_1000px.jpg
"Czas Żniw" - Samantha Shannon


9. Dla dziecka
Dla trochę starszego dziecka, które lubi książki, można wybrać coś, co z pewnością się spodoba, a dodatkowo pozostawi w umyśle jakiś ważny morał.

"Harry Potter i Kamień Filozoficzny" - J. K. Rowling (wersja ilustrowana)

"Gregor i Niedokończona Przepowiednia" - Suzanne Collins


10. Dla przyjaciela
W zależności od tego, jaki jest i co lubi nasz przyjaciel, bądź przyjaciółka... można wybierać. Ważne, by książka dana przyjacielowi przypadła mu do gustu i posiadała wartość. Mówiąc wprost: by nie była głupia.

"Harry Potter. Książka do kolorowania" - opracowanie zbiorowe


Można też podarować komuś bliskiemu książkę, która swym klimatem i fabułą idealnie wpasowuje się w święta Bożego Narodzenia!

 "Garść pierników, szczypta miłości" - Natalia Sońska

"W śnieżną noc" - J. Green, M. Johnson, L. Myracle



A jakie ja sama chciałabym dostać książki w tym roku? Może ktoś z moich bliskich zobaczy ten post i będzie wiedział, co kupić. ;)

"Podaruj mi miłość" - praca zbiorowa

"Siedem życzeń" - praca zbiorowa



Uff! To już wszystko. :) Mam nadzieję, że post Wam się spodobał, a i może komuś pomogę w doborze prezentu? ;) To są tylko moje sugestie. Tak naprawdę każdy, niezależnie od płci, czy kategorii może rozsmakować się w którejś z tych pysznych powieści. Mikołajkowe całusy Wam przesyłam. :*

 

9 komentarzy:

  1. Właśnie czytam "Szkołę latania" ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie dobrane lektury! Kilka z nich już mam na swojej liście, a inne mogłabym dostać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe propozycje. Ja właśnie szukam prezentu dla teściowej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkołę latania czytalam - fajna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze... fajna sprawa, problem w tym, że dla mnie chyba nieprzydatne, bo mam tylko dwóch braci, którzy lubią czytać, a reszta rodziny w ogóle nie sięga po książki, więc nie wypali xd Ale za to sama zabiorę się za tą z kotem i może te dwa kryminały :) Ale to z kotem, który pomógł autystycznemu dziecku mnie zaintrygowało.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podaruj mi miłość dostałam od córci :) Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać ją w święta :) Fajne książki wybrałaś :) Sporo z nich mam na półce :) Raczej nie kupuję bliskim książek pod choinkę oni doskonale wiedzą, że mam bibliotekę w domu i nieustannie przychodzą do mnie po książki... ;) Dlatego muszę szukać innych prezentów, szkoda... z kupnem książek miałabym znacznie mniejszy problem ;)
    Życzę Ci, aby książka o której marzysz znalazła się wśród gwiazdkowych prezentów :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wybrałaś cudowne książki - większość sama chciałabym odnaleźć pod choinką ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post, na pewno będzie stanowił inspirację dla wielu osób :) Mam wśród znajomych takie osoby, które zawsze cieszą się z książek i znam je na tyle dobrze, że zwykle potrafię się wstrzelić w gust. Ale są też jeszcze urodziny i inne okazje, dlatego w tym roku na święta starałam się wykombinować nieco inne upominki :D Ja też zażyczyłam sobie w tym roku innych rzeczy, dlatego literacki prezent zrobiłam sobie sama: teraz mam na półce swój egzemplarz "Wichrowych wzgórz", "Lektora" Bernarda Schlinka (znalazłam za bezcen!) i Trylogię Mgły od Zafona. Od razu serce rośnie, jak biblioteczka się powiększa :D
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń