30.06.2015

Favorite Songs Book TAG!



***


Cześć! Dzisiaj zapraszam Was na TAG, który sama wymyśliłam. Do moich ulubionych piosenek dobrałam kategorie, a do tych kategorii będę przypasowywać książki lub bohaterów książkowych. A na koniec nominacje, więc zapraszam! 


1. Juliet - Lawson: książka z piękną główną bohaterką


Ta kategoria może nosić tylko jedno imię: America Singer z serii "Rywalki" Kiery Cass. Nie była ona jakoś wyzywająco piękna, raczej stawiała na naturalność, jednak i tak wyróżniała się wśród tłumów dzięki swoim rudym włosom i bladej cerze. Nic dziwnego, że zawróciła w głowie dwóm chłopakom. :)


2. All I Ever Wanted - Brian Melo: najpiękniejszy książkowy pocałunek



Tak wiele pocałunków, tak wiele możliwości... ale jeden szczególny! Mam tu na myśli pocałunek Sydney i Ridge'a z "Maybe Someday"! Ta scena sprawiła, że zaschło mi w ustach, że serce waliło mi jak oszalałe, że miałam dreszcze na całym ciele! To było tak szalenie romantyczne, że dosłownie brakowało mi tchu! 

3. Always - Bon Jovi: książka lub seria, którą będziesz kochać zawsze


Kto czyta moje posty regularnie, ten wie... "Idealna chemia" Simone Elkeles - bo to książka na zawsze. Trylogia "Więzień Labiryntu" Jamesa Dashnera - bo płakałam, śmiałam się, drżałam ze strachu i zaklinałam rzeczywistość, a ponad wszystko zżyłam się ze Streferami! Seria "Harry Potter" J. K. Rowling - bo to miłość mojego życia! Najwspanialsza na świecie! 

4. Brave - Sara Bareilles: bohaterka lub bohater, który imponuje ci swoją odwagą



Trzeba mieć naprawdę niebywałą odwagę, by zdobyć się na to, na co zdobyła się Tris w ostatniej części trylogii "Niezgodna" czyli w "Wiernej". Jednak trzeba mieć jeszcze większą odwagę by zrobić to, co zrobiła Sarah Alopay w przedostatnim rozdziale "Endgame: Wezwanie"! W życiu nie zdobyłabym się na czyny Tris i Sary! 



5. Collide - Howie Day: najwspanialsza książkowa przyjaźń



Motyw przyjaźni jest żywy i ciągle obecny w literaturze. Można tu podać wiele przykładów idealnej przyjaźni, lecz ja uważam, że nie ma nikogo lepszego poza znanym na całym świecie bohaterami serii o "Harrym Potterze": Harry, Ron i Hermiona! To jak oni poświęcali się dla siebie przez wszystkie tomy, jak walczyli o życie przyjaciół, jak dbali o siebie... To jest nieporównywalne z niczym innym! 

6. Forever Young - Alphaville: ulubiony klasyk


Na ogół nie czytuję klasyków, lecz jest taka jedna powieść, która zachwyciła mnie już kilka lat temu, przy okazji przygotowań do matury... Nie będę oryginalna! "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.

7. Jealous - Nick Jonas: największy literacki zazdrośnik


Jest taka seria książek, która pojawia się niemal u wszystkich i w prawie każdym TAGu. Mam tu na myśli "Dary Anioła" Cassandry Clare. A skoro "Dary Anioła" i zazdrośnik, to mogę myśleć tylko o jednym bohaterze... JACE! Myślę, że wiecie dokładnie o co mi chodzi. :)

8. Say You Love Me - Jessie Ware: para, którą kochasz za to, że oni się kochają


Ta kategoria została stworzona specjalnie z myślą o parze bohaterów, którzy w mistrzowski wręcz sposób niszczyli sobie życie, bo myśleli, że w ten sposób uszczęśliwią tego drugiego, a nie dostrzegali, że największym szczęściem są dla siebie nawzajem! Tak, dobrze myślicie. Rosie i Alexa z "Love, Rosie" Cecelii Ahern kocham za to, że oni się tak bardzo kochali! 

9. KARMELOVE - Marcelina feat. Piotr Rogucki: najsmutniejsza książka


Mistrzem w tej kategorii jest Nicholas Sparks. Jego powieść rozwaliła mi życie na wiele długich dni. Dziękuję panu! Dziękuję za "I wciąż ją kocham"!

10. The Kill - 30 Seconds To Mars: najlepiej wykreowany (ulubiony) czarny charakter


Dolores Jane Umbridge. Myślę, że nie ma na świecie osoby, która lubiłaby tą różową wiedźmę! Ona nigdy w życiu nie będzie moim ulubionym czarnym charakterem, ale uważam, że jest zdecydowanie najlepiej wykreowanym czarnym charakterem (pokłony numer 3875895879581375997175195719 dla J. K. Rowling!), bo to wbrew pozorom nie jest takie proste, by wymyślić bohatera, który nie jest mordercą, a którego nienawidziłby cały świat! 

11. Love Me Like You Do - Ellie Goulding: bohater, którego kochasz niezależnie od wszystkiego


To taki jeden chłopak, który szukał wyjścia z Labiryntu, który chciał robić "z pysków origami" swoim wrogom i który w tak mistrzowski sposób posługiwał się ironią, że nie raz i nie dwa płakałam ze śmiechu! Tak, to Minho! Jedyny w swoim rodzaju, niepowtarzalny, zachwycający, cudowny MINHO, którego kocham najbardziej ze wszystkich książkowych bohaterów jakich uważałam za moich mężów do dnia, w którym nie poznałam TEGO JEDYNEGO! To była miłość od pierwszego spotkania! Przykro mi, ale Minho zdeklasował wszystkich: Alexa Fuentesa z "Idealnej Chemii", Cztery z "Niezgodnej", Harry'ego Pottera, Księcia Maxona z serii "Rywalki", Jace'a z "Darów Anioła", Johna z "I wciąż ją kocham", Stepa z "Trzy metry nad niebem" czy Alexa z "Love, Rosie". Nawet Holder z "Hopeless" i Ridge z "Maybe Someday", chociaż tak zachwycający, nie byli w stanie pokonać Minho. 



Tak, to jest obsesja! Tak, zdradzam mojego chłopaka z Minho! Tak, cieszyłam się jak głupi do sera, gdy Akinator zgadł mi Minho! Tak, Minho jest moim mężem! Tak, kochałabym go niezależnie od wszystkiego! 


12. Say Something - Christina Aguilera feat. The Great Big World: książka, z którą masz jakieś szczególne wspomnienia


Szczególne wspomnienia... Tak, takie mam z książką o której wspominałam wyżej, a mianowicie z "I wciąż ją kocham" Nicholasa Sparksa. Pamiętam jak dziś... 23 grudnia. Czytałam tą książkę całą noc. Skończyłam ją o 7 rano i do 8 rano wyłam jak bóbr. O 8:30 mama mnie obudziła, bo to była Wigilia, więc wiadomo, dużo pracy. A ja zamiast się cieszyć świętami, to chodziłam i ryczałam przez tą cholerną, cudowną powieść! Wieczorem przy Wigilii jakoś się ogarnęłam, a później przez pół nocy znowu. Tego też dnia kolega podesłał mi filmik zmontowany z filmu "Dear John". W tle tego filmiku leciała absolutnie najcudowniejsza piosenka jaką w życiu usłyszałam. Pięć lat. Tyle czasu upłynęło od tamtego dnia, a ja wciąż uważam tą piosenkę za najpiękniejszą na całym świecie. Od pięciu lat jestem też fanką pewnego genialnego zespołu. Macie szansę posłuchać jej niżej i zapoznać się z moim muzycznym Idolem w ostatnim punkcie tego TAGu. 

13. Life After You - Daughtry: książka idealna, perfekcyjna w każdym calu



To jest najtrudniejsze pytanie. Jak już wiecie, kocham dużo książek, wieloma jestem zachwycona, jest grupa tych, które wielbię ponad miarę. Jednak tutaj chodzi o książkę idealną w stu procentach, taką, której nic nie mogę zarzucić. Wybór płynie prosto z mojego serca, z lat, które minęły i podziwu, który nadal trwa. "Harry Potter i Insygnia Śmierci" J. K. Rowling, Kochani. 



Oto cały TAG, który sobie wymyśliłam! :D Mam nadzieję, że chociaż trochę się Wam podobał. Piszcie co myślicie. :) A teraz się bójcie, bo rozdaje nominacje. :D 



UWAGA! Każdy może dodawać swoje ulubione piosenki, nie muszą być koniecznie takie, jakie ja dałam. Najważniejsze, by kategorie się zgadzały. ;)
Dziękuję za uwagę. Niech TAG leci w eter. ;)

15 komentarzy:

  1. Znalazłam u Ciebie wiele ciekawych i bardzo ładnych piosenek, a niektóre nawet znałam tylko nie z tytułu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że w takim razie udało mi się pomóc Ci w poznaniu tytułów. :)

      Usuń
  2. Nie dość, że mam sobie wybrać piosenkę to jeszcze książkę?!!
    Na stos, na stos wiedźmę! :D <3

    Bardzo dziękuję za pamięć. Choć nie mam pojęcia kiedy ja to wszystko ogarnę. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak najszybciej, bo bardzo chcę zobaczyć ten TAG w Twoim wykonaniu. <3 To Twoja wina! Byś dodawała brzydkie TAGi, to bym Cię nie nominowała. :D

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za nominację :* Wiele piosenek z tego tagu są również moimi ulubionymi, więc z pewnością je zostawię i dodam również kilka swoich perełek :) Mam nadzieję, że uda mi się coś sklecić, bo patrząc na te kategorie, wiele książek przychodziło mi na myśl albo do kilku pod rząd ten sam tytuł przewijał mi się w głowie :P

    ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie oczekuję tego TAGu u Ciebie, bo jestem niesamowicie ciekawa jakie piosenki są również Twoimi ulubionymi. :D

      Usuń
  4. Jeju, masz głowę :) To jest świetne!
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam Cię do zrobienia tego TAGu. :D

      Usuń
  5. świetne tagi :). A i piosenek parę cudownych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te piosenki to moje absolutne miłości, więc cieszę się, że się podobają. :)

      Usuń
  6. Kochana dziękuję za nominację. Staram się zrobić teraz porządek na moim blogu niestety coś nie wychodzi i nie widzę komentarzy, ale jak to naprawię to oczywiście zrobię ten tag. Nie znam prawie żadnej z tych piosenek, ale mam już pomysł jak troszkę tam namieszać!
    Buziaki!
    www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, jestem ogromnie ciekawa jak chcesz tam namieszać, więc oczekuję Twojej wersji. <3 :D

      Usuń
  7. Mój Tag: http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/2015/07/favorite-songs-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeglądając blogi trafiłam na Twój tag. Jest świetny i chętnie zrobię go u siebie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń